Helemaal toe aan vakantie!! - Reisverslag uit Albany, Australië van Hendrik Verhoeven - WaarBenJij.nu Helemaal toe aan vakantie!! - Reisverslag uit Albany, Australië van Hendrik Verhoeven - WaarBenJij.nu

Helemaal toe aan vakantie!!

Door: Hendrik

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

06 Maart 2016 | Australië, Albany

Working @ Tooraweenah Pastoral Farm

Na een radiostilte van bijna 2 maanden weer een teken van leven! Zoals eerder vermeld hebben we werk gevonden in de South Stirling ranges bij Derek en Kim Curwen en zonen Reece En Guy. Een schaap en landbouw bedrijf met bijna 30,000 Ha grond waarvan 10,000 landbouw en de rest bushland en schapenland is. Hier een goed uur van vrijwel alle beschaving én telefoon netwerk wonen we in een huis samen met enkele andere medewerkers (backpackers). In deze twee maanden hier hebben we verschillende backpackers zien komen en gaan maar is de “harde kern” of zoals wij het noemen het Man Move Clay team gebleven! We zullen de tijd samen met jimmy, george, tyler en bjoern zeker nooit meer vergeten en enkele zullen we hier weer gaan zien tijdens het zaai seizoen.

We hebben hier de kans gekregen de meest gave en grote machines te rijden en bedienen. Man Move Clay dankt zijn naam aan de meest arbeidsintensieve bezigheid hier tussen de oogst en het zaaien. Middels klei te delven uit een open mine pit met dozers en de case quarry graders wordt klei over het land verspreid om deze vruchtbaarder te maken. Buiten het bedienen van grote machines trucks trekkers en andere aanverwanten is het eerste wat de meeste backpackers leren welke trekkers het hoogst zijn om op het dak ff te kunnen bellen en op welke velden de beste bult ligt om even 3 minuten netwerk bereik te hebben!

Maar ja na 2 maanden werken is het natuurlijk wel weer mooi geweest, kom op het moet niet te gek worden natuurlijk……..!? En aangezien we dit allemaal dachten vertrekken we ieder onze eigen richting weer op! Voor ons betekend dit dat we west australie (WA) gaan verkennen. We hebben samen met Derek een route samengesteld die ons, mits wij de kaart niet ondersteboven houden hem enigszins nuchter bekijken en onze mini camper op wielen het volhoud, door de outback van WA brengt zonder ook maar 150 km snelweg tegen te komen. Wat best leuk kan worden aangezien onze eindbestemming exmouth ongeveer 2000 km verderop ligt!

Jullie horen uiteraard snel weer van ons!

• 06 Maart 2016 - 14:05

Frank Kilkens :

Hoi Hendrik dat doe je goed om weer een stuk verder op te verkassen.Ben wel benieuwd naar die mini Tabbert .En ook wel lekker om verder te gaan en weer nieuwe mensen te ontmoeten.Ook wel apart wat betreft de hoogste bult uitzoeken voor wat bereik met de beschaafde wereld of zoiets,groetjes en ik kijk weer uit baar je volgende verslag.het ga jullie goed met alles wat er onderweg op jullie pad komt . Groet uit Vhoven

• 07 Maart 2016 - 11:04

Toon Van Der Heijden:

Hoi Hendrik.na het werken even bij komen Enn nu rond trekken Zoals je al gemerkt hebt is Australië groot en mooi Je moet wel vlug worden want de zomer loopt op z'n einde
    Heb je genoeg kunnen verdienen om" Victoria Bitter " te kopen Dit heb je wel nodig als het zweet voor de kop staat Wat betreft die grote machines die heb ik op yopie toepie gezien.
    Combines die 20 rijen ln een keer maaien Ploegen met 20 schaar en zaaien in de zelfde formaat.Was die bulldozer D9 geen mooi speeltje , en die vrachtwagen om mee rond te crossen.We wensen je een fijne vakantie en tot horens

Groeten vanuit Leende