met 2 alleen! - Reisverslag uit Canungra, Australië van Hendrik Verhoeven - WaarBenJij.nu met 2 alleen! - Reisverslag uit Canungra, Australië van Hendrik Verhoeven - WaarBenJij.nu

met 2 alleen!

Door: Hendrik Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Hendrik

21 December 2015 | Australië, Canungra

De maandag van afgelopen week was de laatste dag van de groepsreis. Deze hebben we surfend besteedt! En als er iets vies tegenvalt is het even surfen. We hebben een volle dag les waarna we maar net zelf kunnen staan en daadwerkelijk surfen, supergaaf! Savonds kunje dan ook echt niets meer en zijn je armen gevoelsmatig een meter langer als normaal.
We hebben besloten nog tot donderdag morgen bij te boeken in sydney en hierna richting brisbane te vertrekken met een huur auto.

Dit gezegd hebbende vinden we een aantal uur later een stationwagon met slaapvoorziening en inrichting op internet. Na wat bellen en mailen komt de eigenaar hem showen. Woensdag middag na wat handje klap, banden geschop en mmm hij piept hier wist u dat, is er 1600 dollar van de prijs af en zijn wij eigenaar van de auto. Bij de deal zit wel in dat we de oude eigenaar meenemen naar brisbane naar een hostel.

Vanaf de vrijdag hebben we ons nieuwe huis op wielen gebruikt en slapen we op diverse campgrounds op de prachtigste plaatsen. Deze camps liggen vaak km's van wegen af in nationaal parken. Sommige met veel voorzieningen maar meestal met geen voorzieningen! Komt hier de leukste mensen tegen en savonds word rond kampvuurtjes menig gesprek gevoerd!

We hebben inmiddels bribie island gezien prachtig wit strand en een local christmas event wat best beschrijfbaar is als een amercan funfair uit menig western film! Ook de goldcoast en surfers paradise hebben we gehad. Hele levendige en mooie plaatsen en lange stranden die je compleet voor jezelf hebt als je een kleine kilometer wandelt. Na goldcoast een kleine 10km uit de stad kom je in subtropisch berg gebied, mooie slingerde stijle bergwegjes waar 15% minimum blijkt te zijn. Bodem van de auto zijn tank lijkt wel lek te zijn hier. Vandaag de eerste echte bushwalks gedaan in tamborine national park. Morgen lamington national park en vervolgens off we go voor een kerst in hippy hoofdstad byron bay!

Tot horens
Bijgevoegd een paar fotos van hoe slecht we het wel nie hebben hier!